Z początkiem maja ukończyliśmy z sukcesem wdrożenie rozwiązań chmurowych opartych na platformie Microsoft Azure w firmie Las-Ogród Marcinkowscy s.c.

Klient zwrócił się do nas z prośbą o zaproponowanie rozwiązania w związku z rozwojem firmy i otwarcia drugiego oddziału w innej miejscowości. Klient chciał w obydwu punktach korzystać z jednej bazy danych opartych na dwóch magazynach zarządzanych przez Subiekt nexo. Takie rozwiązanie pozwala na robienie szybkich przesunięć międzymagazynowych oraz kontrolowanie globalnie dostępnej liczby sztuk poszczególnych produktów niezbędne do zarządzania dostępności produktów w sklepie internetowym klienta.

Niestety pojawiły się pewne przeszkody techniczne, które uniemożliwiały wykonanie takiej operacji na istniejącej infrastrukturze klienta. Pierwszą z nich była lokalizacja głównej siedziby, która jest oddalona od miasta i jedyne możliwe połączenie z Internetem istnieje poprzez modem GSM, gdzie jakość sygnału jest daleka od ideału, w związku z czym połączenie jest wolne i mało stabilne. Oznaczałoby to częste problemu z podłączeniem się do bazy w drugim punkcie lub bardzo wolne przetwarzanie danych w systemie magazynowo-handlowym. Kolejna bardzo ważna kwestia to bezpieczeństwo, taki serwer wymagałby „wystawienia na zewnątrz” a przy podstawowym osprzęcie sieciowym ryzyko ataków takiego serwera byłoby bardzo duże. Wymagłoby to zatem dodatkowych inwestycji w sprzęt.

W tym wypadku z pomocą przyszło rozwiązanie oparte na chmurze Microsoft Azure na którym została postawiona maszyna wirtualna, która przejęła rolę głównego serwera bazy danych dla aplikacji Subiekt nexo. Z maszyną tą łączą się obydwie lokalizacje klienta. Ze względy na słabe łącze w głównej lokalizacji użytkownicy łączą się z system sprzedażowym poprzez zdalny pulpit, dzięki czemu nawet przy chwilowej uracie połączenia użytkownik zawsze powraca do ostatniego momentu przed rozłączeniem z serwerem. Połączenie z pulpitem zdalnym działa również bardzo sprawnie nawet przy bardzo słabym połączeniu internetowym. Dodatkowo ze względów bezpieczeństwa serwer nie jest widoczny z poziomu internetu a dostęp do niego jest tylko możliwy po zapięciu połączenia poprzez VPN. Zatem nikt z poza firmy nie jest w stanie dostać się do tego serwera. Dodatkowo na środowisku Azure została uruchomiona usługa automatycznego dziennego backupu, dzięki czemu zostało zachowane pełne bezpieczeństwo danych klienta.

Co więcej o wdrożenie odbyło się bez żadnych inwestycji początkowych w dodatkowy sprzęt. Powiem więcej klient otrzymał od nas pulę 600zł do wykorzystania na 2 miesiące, aby przetestować jak działa całe rozwiązanie na jego środowisku. Dopiero po 2 miesiącach testów i spełnieniu oczekiwań klienta przeszedł on na płatne środowisko, gdzie oczywiście opłaty są ponoszone tylko za rzeczywiste zużycie poszczególnych usług.
Jeżeli mają Państwo podobne kwestie do rozwiązania lub widzą Państwo możliwość zastosowania tego rozwiązania w swoich firmach to zapraszamy do kontaktu.